چکیده:
یافتههای
مطالعه نشان میدهد برای جلوگیری ازحوادث ترافیکی، مهارتخلف یک اصل اساسی درقوانین
عبورومرورمحسوب می شود. درمیان همه عوامل مؤثردرکاهش تخلفات ترافیکی، قوانین محکم
وبازدارنده به همراه آموزش ترافیک به استفاده کنندگان راه نقش بسیارمثبت ومؤثری در
ایمنی راه دارد.
در
حال حاضر کشورهای پیشرفته بنا بر توصیه سازمان بهداشت جهانی در سیاست ایمنی راه
تجدید نظر کرده و برای علوم رفتاری حداقل به همان اندازه علوم مربوط به راه و
وسیلهنقلیه اهمیت قائل شدهاند. این امر باعث گردیده که آموزش و اجرای قوانین در
رأس سیاست جدید ایمنی راهها قرارگیرد. بررسیهای انجام گرفته نشان میدهد که
آموزش ایمنی تنها مختص گروه خاص نظیر رانندگان یا کودکان نمیباشد بلکه هر فرد یا
افرادی، بخش یا ارگانی که به نوعی با ایمنی جادهها در ارتباط است را شامل میشود.
متدولوژی ارایه شده در این پژوهش آموزش ایمنی راه را در دو سطح استفادهکنندگان از
راه و مسؤلین و متخصصین در نظر گرفته است که در هر سطح روشهای و محتوای آموزش
متفاوت میباشد.
:: برچسبها:
دانشجویی ,
پایان نامه ,
عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0